

Należy pamiętać, że zgodnie z normą EN 124 za decyzję jakiej klasy odlewy i gdzie powinny być zamontowane odpowiada projektant, a następnie wykonawca. Zwykle w przypadkach budzących wątpliwości należy zawsze wybierać klasę wyższą. Należy wziąć pod uwagę fakt, iż w strefach ruchu pieszego może także w sposób okresowy występować ruch kołowy (np. załadunek / rozładunek dostaw, ruch pojazdów uprzywilejowanych itp.). W przypadku powierzchni o szczególnych wymogach wytrzymałościowych (lotniska, doki itp.) należy stosować wpusty, włazy oraz odwodnienia liniowe w kl. E600 / F900 zgodne z normami PN EN 124 / EN 1433.
|
Klasyfikacja wg EN 124:
|

|
 Powierzchnie przeznaczone wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów
|
|

|
 Drogi i obszary dla pieszych, powierzchnie równorzędne, parkingi lub tereny parkowania samochodów osobowych
|
|

|
 Dotyczy włazów kanałowych, zwieńczeń wpustów ściekowych / odwodnień liniowych usytuowanych przy krawężnikach; w obszarze mierzonym od ściany krawężnika może sięgać w tor ruchu maksimum 0,5 m i w drogę dla pieszych maksimum 0,2 m
|
|

|
 Jezdnie dróg (również ciągi pieszo-jezdne), utwardzone pobocza oraz obszary parkingowe, dla wszystkich rodzajów pojazdów drogowych.
|
|

|
 Powierzchnie poddane dużym naciskom od kół np. rampy, pasy startowe
|
|

|
 Powierzchnie poddane szczególnie dużym naciskom od kół np. pasy startowe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|